Cipru – Protaras – Agia Napa – Nicosia

Anca ne-a scris despre calatoria ei in Cipru. Se pare ca a fost superb:

Am aterizat pe aeroportul international din larnaca. era 02:00, cald si … nu stiam daca am nimerit aeroportul, erau asa putini ciprioti. am vazut turci (cu turbanele lor pe cap), asiatici si cel mai mult scandinavi.

Un cipriot tare dragut ne-a asteptat cu masina (desi avionul a avut intarziere vreo 1,1/2 h) si ne-a dus pana in kapparis (aproape de protaras-agia napa) , cam 45 km pentru 20 de euro. am ramas placut surprinsa de strazile curate, mult mai bune decat ale noastre, fara gropi, benzile erau despartite de flori (chiar si intre orase erau multe flori colorate)….

cam 90 % din taxiuri erau mercedes, in statiuni foarte multe dintre ele erau cu 6 usi iar soferii mari mustaciosi 🙂

Poti inchiria o masina frumoasa cu 30-40 euro pe zi, si negociaza daca inchiriezi pe mai mult de 3 zile.

Mancarea…. hmmmmmmmmmmmmmmmmm … delicioasa si nu cu mult mai scumpa decat la noi. adik din supermarchet am luat de 50 euro ffff multa mancare ( cam 8 l de apa, 4 sucuri naturale, fanta, cola, oua, salam, rosii, castraveti, kiwi, cirese, conserva de peste, paine, biscuiti, ulei). tubul de maioneza (500mg) e 1,8 euro iar la noi e 2 euro (7 lei).

O pizza e in jur de 10 euro (la mamaia e mai ieftina? nu cred…). am fost 2 persoane si mancam de 20 – 30 euro pe zi in restaurante si te saturai, nu am facut foamea. au foarte multe \”taverne\” si multe restaurante cu specific international (mexican, irlandez, egiptean, …. bla bla).

MANCATI \” MEZE\” !!!! , este putin mai scump (20-30 euro) dar jumatate de ora chelneru tot vine si pune farfurii cu mancare pe masa. carne de porc gatita in vreo 3 feluri, carne de pui (souvlaki), de oaie, salata greceasca, inca vreo 4 feluri de salate, ciupersi cu sos, ardei copti, masline … nu mai stiu, dar imi amintesc k am mancat ca o sparta, si aratau asa frumos k nu mai stiam din ce sa mananc.

si ce sa va mai zis k pepenele verde e din partea casei in orice restaurant cipriot.

o alta chestie care mi-a placut… la marginea drumului erau serele de rosii cu castraveti, dar in 7 zile cat am stat acolo nu am vazut nici un paznic, serele deschise si nici un hot. supermarchetul era la vreo 1-2 km si toata lumea cumpara de acolo. hai sa zicem ca bauturile sunt mai scumpe decat la noi. (2 euro un suc, 4 euro un fresh de portocale) in schimb inghetata cu 1,6 euro (3 globuri gigante) si eu am luat ieri de la mall cu acelasi pret.

Despre cazare ce pot sa va zic … am cautat singura pe internet, nu am apelat la agentii. In Cipru exista foarte multi englezi care s-au stabilit acolo ( fiind fosta colonie englezeasca), si-au cumparat apartamente pe care le inchiriaza. Ei, eu am gasit in kapparis, apartament de peste 50 mp, in bloc nou, totul nou, dormitor, living cu bucatarie, masina de spalat, microunde, tot …. cu 2 piscine langa bloc la 220 euro/ 7 nopti. PRetul a fost de apartament nu pe persoana. In living erau 2 canapele, puteam sta 4 pers in tot ap, si ieseam la 55 euro/ pers / 7 nopti. IEFTINNNNNNN !!! si conditii ff bune.

la piscina nu era aglomeratie, nu erau gunoaie, toata lumea folosea dusul inainte si WC, apa foarte curata. SEzlonguri gratis. unii chiar isi lasau saltelele sau umbrelutele de soare peste noapte la piscina si a doua zi erau tot acolo.

Marea …. nu am cuvinte, limpede, fara alge, vedeam fundul marii si de la 10-15 m. Plaja la fel, ff curata, fara scoici, pietre, gunoaie, alge. Umbrelutele aliniate pe toate plajele (3 euro un sezlong, daca ma gandesc mai bine e mai scump la noi).

Mi-a placut mult ca au magazine pline cu suveniruri, ieftine si mai putin ieftine, nici nu stii ce sa iti alegi. Genti de plaja, slapi, saltele (2-5 euro).

o plimbare cu vaporul de 2 -3 h e 10 euro, 30 de min cu parasuta cam 20-30 euro, depinde de plaja, statiune, si puteai gasi toate nebuniile pentru apa (nu mai mult de 40 de euro pe 30 min -1 h)

Am vazut viata de noapte din Agia Napa, Protaras, Kapparis … au cluburi frumoase, multe, karaoke la tot coltul. multi studenti, familii tinere cu copii, mai putini pensionari 🙂 dar toata lumea se distra la maxim. SE bea multa vodka cu sprite si bere. Apropo nu am vazut nici un scandal si nici fitze ca la noi.

Ma asteptam sa intalnesc multi romani acolo dar am intalnit de 2 ori. Unul in Agia napa care vindea porumb fiert si un chelner in nicosia. K am ajuns si pe acolo. 🙂

Un oras frumos, destul de curat. NIimic nou fata de orasele noastre (in orasul nou) , orasul vechi are ceva pus deoparte. Stradute inguste, taverne pe o parte si pe cealalta, magazine cu suveniruri.

E de vizitat zidul care inconjoara orasul vechi, muzee, episcopia, biserici. Exista si cluburi, va recomand CLub Zoo. Acolo am fost eu, e mare , pe 4 etaje, cu un perete numai de sticla prin care poti vedea aproape tot orasul. Muzica buna, te ajuta si cu evantaie daac mori de cald sau tricouri daca ai varsat bautura pe tine sau ai transpirat prea tare 🙂

NU mai stiu ce sa va spun, am numai lucruri bune de zis in legatura cu cipru. Tara frumoasa, fffoarte calduroasa, oameni tare draguti si prietenosi ( k in ardeal la mine). Cu siguranta o sa mai merg acolo. Deja mi-e dor sa mananc souvlaki si meze, mi-e dor sa aud limba greaca in jurul meu…

Vizitati Cipru, nu va speriati ca e prea scump… nu e asa cum pare si iesiti mia ieftin decat apeland la o agentie.

This entry was posted in Turist and tagged , , , . Bookmark the permalink.