Olanda – Amsterdam

Am ajuns in Amsterdam cu avionul, dupa un zbor normal.

Catre hotel am mers cu taxiul. Drumurile nu le comentez, na-re rost sa spun ca sunt foarte bune.

Pe drumul spre hotel nu am putut sa nu remarc architectura cladirilor. Un fel de amestec intre modernism si.. nu stiu ce.

Fiecare cladire avea diverse forme geometrice asimetrice care spargeau eventuala monotonie. Am vazut si una care semana cu o corabie. Probabil inspirata din istoria de navigatori a Olandezilor.

Orasul m-a uimit prin linistea lui. Cel putin in timpul cat am stat eu acolo, totul parea cuprins de o relaxare completa. Pe strazi erau foarte putine masini si multe biciclete. Si daca nu esti atent, sansele sa fii calcat de o bicicleta sunt mai mari decat sa te prinda o masina.

Evident, un punct de atractie inevitabil este Cartierul Rosu. L-am vizitat la o ora relativ decenta (cred ca era cam 9 seara). Zona este compusa dintr-o serie de stradute, una mai ingusta ca alta.

Amsterdam - Alee in Cartierul Rosu avand un semn de mama si copilul

De exemplu, era si o straduta un pic mai lata decat un om, si pe ea erau bordeluri si pe stanga si pe dreapta. De fapt bordeluri e mult spus, sunt camere majoritatea pavate cu faianta de sus pana jos, cu chiuveta si pat. Usa este invariabil cu geam, plus inca o “fereastra” eventual.

Fetele (sau baietii / sau transsexualii) stau frumusel in costume de baie in fata ferestrei / usii si fac semne catre trecatori. Trecatorii fiind in marea majoritate turisti, unii si cu copii dupa iei. Noi ne amuzam ca la intrarea din straduta mica era semn de “zona pietonala” – semn ce arata un parinte cu copilul dupa el. Trist.

Pentru curiosi, am auzit un pret de 50 euro. Nu stiu la ce se referea… 😉 De asemenea, se pare ca trebuie sa aveti grija ce fel de culori au luminile de la camere. Daca sunt rosii atunci e “normala” treaba. Daca nu, atunci sunt travestiti.

Inca o atentionare: se pare ca nu aveti voie sa faceti poze la “fete”. Daca va vad ca faceti asta s-ar putea sa va alegeti cu o mica bataie. Sau cel putin niste injuraturi din toata inima.

O poza din vaporas - canal in Amsterdam

In rest, ce m-a surprins este ca desi Amsterdam-ul este sub nivelul marii… se pare ca au reusit sa controleze perfect apa prin sistemul de canale omniprezent in oras. Cu alte cuvinte, apa se gaseste numai in canale. Pe strazi, tortuare si spatii verzi nu o sa vezi baltoace.

Si desi este plin de canale, nu miroase ca in Venetia. De fapt nu miroase deloc.

Un alt lucru pentru care Amsterdamul este “faimos” este usurinta cu care se pot procura sau consuma substante care in alte locuri pot fi ilegale. Cum ar fi o mica tarta sau tigara cu marijuana. Vizitati un “coffe shop” daca vreti sa experiementati ceva de acest gen. Sau unul din multele magazine de specialitate din oras. Le gasiti destul de usor, majoritatea au frunzele de marijuana pe ferestre.

Atentie, ca daca mergeti intr-un loc in care se fumeaza asa ceva, chiar daca nu consumati o sa se imbibe in voi acel miros. Si cateii din aeroporturi s-ar putea sa se simta atrasi de voi intr-un mod mai special. Suficient de special cat sa atrageti atentia granicerilor si sa trebuiasca sa dati ceva explicatii.

This entry was posted in Turist and tagged , , , . Bookmark the permalink.