Amsterdam – dus intors in aceeasi zi

Ok, am plecat scurt intr-o calatorie spre Amsterdam. Sculat dimineata cu noaptea in cap, take off…. Blah blah… si inapoi.

Iata cateva impresii:

Plecarea a fost cu KLM. Ce-mi place la KLM este ca sunt extrem de comunicativi, Pur si simplu iti spun multe din ce se intampla legat de zbor. De exemplu, acum n-am decolat la timp pentru ca pe Schipol era vizibilitate 0. Asa ca ne-au spus extrem de politicos si “prietenos” faptul ca o sa plecam cu intarziere de 1 ora.. maxim 1 ora si jumatate… Apoi, cand a trebuit sa degajam poata de la terminal (probabil ca venea alt avion) pilotul a spsu foarte frumos ca e nevoie sa eliberam poarta…. Astea sunt lucruri minore, evident ca puteam sa calatorim si fara aceste informatii dar pur si simplu ma fac sa ma simt bine, ma fac sa simt ca echipajul are “grija” de noi. Mare lucru. Ah, da.. si capitanul s-a tot plimbat prin avion in aceasta perioada.. poate are cineva chef sa vorbeasca cu el.

Inutil sa spun ca am decolat exact la ora la care ne-a spus initial ca vom decola.. si am ajuns la destinatie fix cu un pic de recuperare a timpului pierdut. In timpul zborului echipajul spunea periodic faptul ca inca nu au informatii despre zborurile conexe, parca scuzandu-se. Iar inainte de a ajunge au dat si aceste informatii, foarte clar si repetand de mai multe ori. Nota 10. Si intrucat nu e prima oara cand mi se intampla asta cu KLM, tind sa cred ca asa sunt educati.

O alte chestie pe care am remarcat-o este ca daca incerci sa faci checkin-ul online, in caz ca vrei loc la iesirea de siguranta (acolo unde e mai mult spatiu intre scaune) trebuie sa platesti 30 de eur in plus. Nu stiu de cand aplica asta, dar e prima companie care vad ca face asta. La altele (si chiar la Air France, care le e “sora”) n-am patit asta (pot sa aleg locurile respectiv fara taxa suplimentara).

Mancarea in schimb destul de slabuta. 2 jumatati de sandwich. Destul de trist. Aici le dau un minus.

La intoarcere am mers cu Air France cu escala la Paris. Aici, dupa cum am spus, am putut rezerva locurile la iesirea de siguranta… asa ca pot sa scriu destul de confortabil acest post.

Pe bucata Amsterdam – Paris fiind destul de scurta n-a fost mancare. Doar o pungulita cu snack-uri. Dar nu-i nimic, in CDG gasesti la tot pasul locuri din care poti sa-ti iei un croissant. Apropos, cred ca unul din cele mai ametite aeroporturi din lume este in Paris. Nu stiu de ce, dar se vede ca nu e proiectat de nemti. Nu prea are linii drepte si terminalele sunt raspandite pe o distanta destul de mare. E prima oara cand am vazut ambuteiaj pe o ruta de transport interna aeroportului (ruta pe care merge autobuzul de transfer intre terminale). Anyway… o fi ametit aeroportul dar te descurci binisor.

Apropos, aveti grija ca transferul intre terminale dureaza ceva, nu e chiar hop-top. trebuie sa luati autobuzul si o cursa completa (un cerc intre terminale) dureaza cam juma de ora.

Anyway, ca si magazine sau locuri de luat masa.. etc… mult mai bine e in Schipol (Amsterdam) vs. Charles de Gaulle (Paris). Prin urmare nu va planificati cine stie ce cumparaturi pe CDG.

Ce e bine este ca in CDG gasiti prize la care sa va incarcati un telefon sau laptop. Sunt atat langa banchetele de la intrarea in terminale cat si dupa checkin la gate-uri. Cele de la intrare sunt chiar comode pentru ca sunt puse langa banchete si practic poti sta jos. Cele de la gate sunt un fel de stalpi verticali cu reclama Samsung. Mai bine decat nimic, oricum.

Pe bucata de intoarcere Paris – Bucuresti am zburat tot cu AirFrance. Mancare bunicica. Aproape la fel de buna cu ceea ce da Tarom-ul.

Legat de Amsterdam, nu am petrecut mult in oras. Am intrat in intalnire, am iesit din intalnire, am stat la o cafenea (nu coffeshop, nebunaticilor) si pe urma hai repede la aeroport ca pierdem falfaitoarea. Oricum, piata din centrul Amsterdamului e chiar spatioasa (vs. restul de ingramadiri din oras) si frumoasa. Acolo gasiti si muzeul Van Gogh. Si pe langa este si muzeul national unde gasiti o colectie mare de picturi ale lui Rembrandt. Mi l-am pus pe lista sa-l vad cand am timp. Azi n-am avut.

Si ca sa inchei cu un review al companiilor aeriene (cred ca pun un top pe aici pe undeva):

KLM:
Staff: 5 (comunicativi si foarte serviabili, de la capitan la toti asistentii de cabina),
Conditii in avion: 3 (spatiu intre scaune, pierde 1 punct pentru ca cer bani pe locurile de la exit),
In flight entertainment: 3  (ne-au pus harta cu pozitia avionului. si atat. macar era harta fizica, nu cea “politica”. deci mai bine decat nimic)
Calitate aterizare/decolare: 5 (nici o problema)

AirFrance:
Staff: 4
Conditii in avion: 4 (nu sunt f ergonomice scaunele dar macar poti sa le alegi pe cele de la exit)
In flight entertainment: 1 (nimic, nada, zip, zero)
Calitate aterizare / decolare: 4 (nu stiu daca e de la avion sau nu, dar la ambele zboruri mi s-au infundat urechile rau de tot. la altii nu patesc asa. plus ca a topait cu el de pamint in Paris)

This entry was posted in Turist and tagged , , , , . Bookmark the permalink.